Κυριακή, 18 Νοεμβρίου 2018 08:10:27 PM

rss2 buttons 01
Βρισκεστε εδω: 935ζην | τεχνες & πολιτισμος | κινηματογραφος | Κινηματογράφος : Εκεί που η ποίηση συναντά την ψυχή...

Κινηματογράφος : Εκεί που η ποίηση συναντά την ψυχή...

filmΑπό την Πέμπτη 10 έως την Τετάρτη 16 Μαΐου, ένα αφιέρωμα στον κινηματογράφο της Μολδαβίας, με επίκεντρο έξι (6) ταινίες του Εμίλ Λοτεάνου...

..Φαντάζομαι πως το όνομα Εμίλ Λοτεάνου (ως Λοτιάνου τον πρωτομάθαμε) δε λέει τίποτε στις νεότερες γενιές. Ακόμη και ανάμεσα στους νεότερους σινεφίλ λίγοι θα είναι εκείνοι στους οποίους το όνομα αυτό κάτι λέει. Θα πρέπει κάποιος ή κάποια να έχουν μεγάλο πάθος για τον παλιό σοβιετικό κινηματογράφο, των δεκαετιών του 1960 και 1970 ώστε να γνωρίζει το έργο ενός από τους πιο σημαντικούς σκηνοθέτες της εποχής εκείνης. Ακόμη κι έτσι να είναι, δεν υπάρχει περίπτωση να γνωρίζει παρά μόνον ένα μέρος από αυτό αφού οι ταινίες του οι οποίες προβλήθηκαν στη χώρα μας είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Μάλιστα είχαν προβληθεί για πρώτη φορά στη χώρα μας, στον ιστορικό κινηματογράφο Αλκυονίς, δηλαδή στον ίδιο χώρο ο οποίος θα φιλοξενήσει από την ερχόμενη Πέμπτη 10 έως την Τετάρτη 16 Μαΐου, ένα αφιέρωμα στον κινηματογράφο της Μολδαβίας, με επίκεντρο έξι (6) ταινίες του Εμίλ Λοτεάνου.

...Το σινεμά του Εμίλ Λοτεάνου...

...Ο ίδιος ο σκηνοθέτης, με τα λόγια του δίνει το περίγραμμα αλλά και την ουσία του έργου του. "Το φολκλόρ στην πιο κλασική μορφή του είναι για μένα η πιο προσωπική διαθήκη των προγόνων μου. Αισθάνθηκα πάντα μέσα στη λαϊκή ποίηση ένα μαγικό και μυστηριώδη χαρακτήρα. Οι απλές και καθημερινές λέξεις βγάζουν κάτι το ''θεϊκό'' συνδυάζοντας μ' έναν μοναδικό τρόπο την ομορφιά και τη δύναμη της ψυχής: η Πατρίδα, ο Έρωτας, η Αλήθεια, η Αδελφότητα, η Ομορφιά", έχει πει.
Εικόνες βαθιά συναισθηματικές, με έντονη λυρική διάθεση και πάνω απ' όλα, αυτό που χαρακτηρίζει τις ταινίες του, είναι η ψυχή. Δηλαδή αυτό το οποίο προσθέτει σε οποιοδήποτε καλλιτεχνικό έργο, εκείνο το επί πλέον στοιχείο που το βοηθά να απογειωθεί. Είναι η δύναμη της ποίησης η οποία πυροδοτεί το σινεμά του Λοτεάνου και το κάνει να φλέγεται από πάθος. Κι ύστερα έρχεται η μουσική! Πολύ βασικό στοιχείο των ταινιών του σκηνοθέτη ο οποίος συνεργάστηκε με τον κορυφαίο συνθέτη Εοθυτζέν ή Εβγκένι Ντόγκα. Ο Ντόγκα έχει γράψει μουσική για περισσότερες από 200 (!) ταινίες και θέλοντας ο ίδιος να δώσει το στίγμα της κινηματογραφικής του μουσικής, έχει πει: "Ένα φιλμ είναι μικροσκόπιο για να δει κανείς το παρελθόν μου, απ' όπου ξεπηδούν οι βαλκανικοί ρυθμοί καθώς κι η σλάβικη ευδαιμονία, η ρομανική ελαφρότητα κι ο ρωσικός λυρισμός. Ένα φιλμ είναι τηλεσκόπιο, για να δει κανείς το μέλλον, εστιάζοντας στις μαγνητικές καταιγίδες όλων των γαλαξιών του άπειρου κόσμου".

...Στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μολδαβικού Κινηματογράφου θα παρουσιαστούν, σε ένα κονσέρτο για σόλο πιάνο, είκοσι (20) έργα που ο Εουτζέν Ντόγκα έχει συνθέσει για τον κινηματογράφο. Θα τα ερμηνεύσει ο ενορχηστρωτής και μουσικοσυνθέτης, Σπύρος Παπαθεοδώρου. Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 13/5 στις 18.50. Προηγουμένως, στις 18.30, θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ «Εουτζέν Ντόγκα» σε σκηνοθεσία Λοτεάνου, Τσιούρα, Ολαρέσκου, Ίσιπτσιουκ και Γκολουίνοβ.

...Η ζωή και το έργο του...

..Ο Εμίλ Λοτεάνου, ο οποίος θεωρείται ο πιο σημαντικός σκηνοθέτης της Μολδαβίας, γεννήθηκε στις 6 Νοεμβρίου 1936, στο χωριό Κλοκούσνα της Ρουμανίας. Όταν το 1944 η Βεσσαραβία προσαρτήθηκε στη Σοβιετική Ένωση, ο Εμίλ ζούσε με τον πατέρα του Βλαντιμίρ στο Ρανταούτς ενώ ο αδελφός του Μαρτσέλ, ακολούθησε τη μητέρα του Τατιάνα στο Βουκουρέστι. Όταν πέθανε ο πατέρας του προσπάθησε να περάσει τα σύνορα και να φτάσει στο σπίτι του παππού του αλλά συνελήφθη στα σύνορα και εστάλη στη μητέρα του η οποία εργαζόταν στη σοβιετική πρεσβεία στο Βουκουρέστι. Το 1952 ζήτησε να επαναπατριστεί και έτσι επέστρεψε στην Κλοσούνκα, στα βόρεια της Μολδαβίας. Απώτερος σκοπός του ήταν να σπουδάσει κινηματογράφο στη Μόσχα. Όπως αφηγείται ο αδελφός του, Μαρτσέλ, «μπήκε μια μέρα μαζί με τη μητέρα του σε κάποιον κινηματογράφο και είδε ένα αμερικάνικο φιλμ. Του άρεσε τόσο πολύ ώστε τον σημάδεψε για όλη του τη ζωή». Πριν από αυτό προσπάθησε να φοιτήσει στο Ρουμανικό Ινστιτούτο Θεάτρου και Κινηματογράφου. Όμως απορρίφθηκε και όπως αφηγείται ο αδελφός του, οι καθηγητές τον αποθάρρυναν λέγοντάς του. «εσείς νεαρέ, δε θα γίνετε ποτέ καλλιτέχνης». Εκείνος όμως ήταν αποφασισμένος και απάντησε: «αν δεν μπορώ εδώ να κάνω καριέρα στον κινηματογράφο τότε θα βρω άλλον τρόπο». Κι έτσι επαναπατρίστηκε στη Σοβιετική Δημοκρατία της Μολδαβίας. Και το 1953, μετά από το θάνατο του Στάλιν, ο Εμίολ Λοτεάνου, φεύγει για την πρωτεύουσα, Κισινάου. Εκεί εργάστηκε ως ηθοποιός στο Δραματικό Θέατρο μέχρις ότου να γίνει δεκτός στη Σχολή Δραματικής Τέχνης Ακαδημαϊκού Θεάτρου στη Μόσχα, όπου φοίτησε από 1954 ως το 1956. Στη συνέχεια, από το 1956 ως το 1962, σπούδασε σκηνοθεσία στο Ενωσιακό Ινστιτούτο Κινηματογράφου. Λίγο αργότερα άρχισε να εργάζεται στ στούντιο της Μολντόβα Φιλμ και το 1963 έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με τη μεγάλου μήκους ταινία «Θα συναντηθούμε την αυγή». Το 1968 έγινε μέλος του ΚΚΣΕ ενώ από το 1973 ως το 1983 εργάστηκε ως σκηνοθέτης, στα στούντιο της Μόσφιλμ, στη Μόσχα.

...Σημαντικές στιγμές στην καριέρα του ήταν η μεταφορές στον κινηματογράφο σημαντικών λογοτεχνικών έργων από συγγραφείς ο Μαξίμ Γκόρκι («Οι τσιγγάνοι ανεβαίνουν στον ουρανό» (1976), ταινία βασισμένη στα διηγήματα του Γκόρκι, «Μακάρ Τσούντρα» και Η Γριά Ιζεργκήλ») και ο Άντον Τσέχοφ («Νουβέλα σε πρώτο πρόσωπο» (1978), ταινία βασισμένη στο μυθιστόρημα του Τσέχοφ, «Δράμα στο κυνήγι»). Επίσης η βιογραφική ταινία «Άννα Πάβλοβα» (1983), για τη ζωή της μεγάλης ρωσίδας χορεύτριας, η οποία ήταν μια συμπαραγωγή της Μεγάλης Βρετανίας και της Σοβιετικής Ένωσης για την οποία συνεργάστηκαν ο Μάικλ Πάουελ και ο Μάρτιν Σκορσέζε. Στην ταινία πρωταγωνιστεί η Γκαλίνα Μπελάγιεβα, σύζυγος του Λοτεάνου από το 1979. Όμως τη μεγαλύτερη επιτυχία τη γνώρισε με την ταινία «Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη», η οποία τον έκανε γνωστό και έξω από τα σύνορα της πατρίδας του. Μάλιστα η ταινία αυτή κέρδισε το 1972, δύο σημαντικά βραβεία στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν: Το Ασημένιο Κοχύλι και το Ειδικό Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής. Το 1986 'αναμετρήθηκε' με το έργο του μεγάλου ρουμάνου ποιητή, Μιχάι Εμινέσκου, διασκευάζοντας για τον κινηματογράφο το ποίημα «Φωτοδότης».

...Ο Εμίλ Λοτεάνου έχει διδάξει στο Ινστιτούτο Καλών Τεχνών του Κισινάου, έχει διατελέσει πρόεδρος της Ένωσης Κινηματογραφιστών Μολδαβίας, δημιούργησε την Ένωση Πειραματισμού και Δημιουργίας Phoenix-M, ίδρυσε το θεατρικό και κινηματογραφικό περιοδικό Lanterna Magica και την τηλεοπτική εκπομπή 'Ψάχνοντας ένα αστέρι'. Έχει κερδίσει πολλά βραβεία και διακρίσεις ενώ έγινε και τιμητικό μέλος της Διεθνούς Ακαδημίας Κινηματογράφου.

...Όμως το έργο του Εμίλ Λοτεάνου επεκτείνεται και στο χώρο της λογοτεχνίας καθώς έχει γράψει και εκδώσει ποιητικές συλλογές και διηγήματα. Το λογοτεχνικό του ντεμπούτο έγινε το 1949 στο Βουκουρέστι, με τη δημοσίευση κάποιων στίχων του στο περιοδικό "Ο Σύγχρονος" (Contemporanul). Στη συνέχεια εξέδωσε τις ποιητικές συλλογές "Πάλη" (1956), "Στίχοι" (1970), "Η καρδιά του κορυδαλλού" (1974).
Εξέδωσε επίσης βιβλία με πεζά, όπως "Λευκό βιολί" (1963), "Βουκολικά" (1966), "Μουζικάντηδες" (1972). Τα δύο τελευταία μάλιστα, μεταφέρθηκαν από τον ίδιο στον κινηματογράφο. (σημ.: Το δεύτερο είναι γνωστό με τον ελληνικό τίτλο "Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη").

Τελειώνοντας αξίζει να αναφέρουμε τα λόγια του σκηνοθέτη, Νικίτα Μιχάλκοφ: "Ο ΕμίλΛοτιάνου είχε απίστευτο ταμπεραμέντο και ήταν επεκτατικός άνθρωπος. Άναβε αμέσως, είχε εξαιρετικά ενεργό εσωτερικό κόσμο, ήταν εκρηκτικός και ταυτόχρονα είχε την ικανότητα να μετατρέψει το οτιδήποτε σε ένα ποιητικό σκίτσο".
Ο Εμίλ Λοτεάνου πέθανε στη Μόσχα στις 18 Απριλίου 2003 χωρίς να προλάβει να ολοκληρώσει την ταινία "Yar", που ετοίμαζε.

...Οι ταινίες του αφιερώματος στον Εμίλ Λοτεάνου

Στο πλαίσιο του αφιερώματος στον Εμίλ Λοτεάνου, θα προβληθούν οι παρακάτω ταινίες του σκηνοθέτη.

"ΟΙ ΤΣΙΓΓΑΝΟΙ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΑΠΌ ΑΓΑΠΗ"

O τίτλος της ταινίας αναφέρεται στους παραδοσιακούς μουσικούς Pομά της Μολδαβίας και της Ρουμανίας, ενώ η πλοκή επικεντρώνεται στο πρόσωπο ενός μουσικού και του ανεκπλήρωτού του έρωτα, στη Βεσσαραβία του 19ου αιώνα. Η μουσική του Εουτζέν ή Eβγκένι Ντόγκα επαυξάνει την οπτική εμπειρία ντύνοντας την ταινία με πρωτότυπες συνθέσεις βασισμένες στη Μολδαβική και Τσιγγάνικη παράδοση.

...Αρχηγός μιας περιπλανώμενης μπάντας τσιγγάνων από της στέπες της Βεσσαραβίας (πλέον Μολδαβία), o Τόμα Αλιστάρ είναι ένας ικανότατος βιολιστής. Περιοδεύει στις πρωτεύουσες της Ευρώπης και στις βασιλικές αυλές, όπου είναι περιζήτητος. Όλον αυτό τον καιρό, δεν μπορεί να βγάλει από το μυαλό του τον πρώτο του έρωτα, την όμορφη Λεάνκα, που παντρεύτηκε κάπου μακριά όταν ο Τόμα βρισκόταν σε ταξίδι, και ξοδεύει τα χρόνια και την περιουσία του προσπαθώντας να τη βρει.

Έτος παραγωγής 1971, έγχρωμο, διάρκεια 141΄.

"ΟΙ ΤΣΙΓΓΑΝΟΙ ΑΝΕΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΌ"

...Ρομαντικό δράμα, βασισμένο στα διηγήματα "Μακάρ Τσούντρα" (1892) και "Η γριά Ιζεργκήλ" (1895) του Μάξιμ Γκόρκι, που διαδραματίζεται στην Αυστροουγγαρία των αρχών του 20ου αιώνα. Ήταν η πιο δημοφιλής ταινία στη Σοβιετική Ένωση το 1976, με περίπου 65 εκατομμύρια κομμένα εισιτήρια, ενώ έλαβε διανομή σε άλλες 112 χώρες. Ο Eβγκένι Ντόγκα, μαζί με τον σκηνοθέτη Εμίλ Λοτιάνου, πραγματοποίησαν επιτόπια έρευνα στις Τσιγγάνικες παραδόσεις της Σοβιετικής Ένωσης προκειμένου να αναπαραστήσουν πιστά το πολιτισμικό πλαίσιο στο οποίο τοποθετείται η πλοκή.
Έτος παραγωγής 1976, έγχρωμο, διάρκεια 101΄.

"ΣΤΙΣ ΡΕΜΑΤΙΕΣ ΜΕ ΤΑ ΒΑΤΟΜΟΥΡΑ"

Τα βοσκοτόπια ενός κολχόζ (συνεταιριστικό αγρόκτημα στην πρώην Σοβιετική Ένωση) καταστράφηκαν από τον καυτό ήλιο. Για να σώσουν τα κοπάδια τους, οι βοσκοί αποφασίζουν να τα μεταφέρουν στα Κόκκινα Λιβάδια (Krasnye Polyany, ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας). Στο μακρύ τους ταξίδι τους συνοδεύουν ο ανταποκριτής Αντρέι και η νεαρή Ιλούτσε, που είναι ερωτευμένη με τον βοσκό ονόματι Σάβα. Η ταινία αποτέλεσε αφετηρία μιας πιο ποιητικής και ρομαντικής κινηματογραφικής προσέγγισης από τον Εμίλ Λοτιάνου, που είναι εμφανής και στις μετέπειτα ταινίες του.

Έτος παραγωγής 1966, ασπρόμαυρο, διάρκεια 92΄.

"ΝΟΥΒΕΛΑ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ"

Η κινηματογραφική μεταφορά του μοναδικού μυθιστορήματος του Ρώσου συγγραφέα Άντον Τσέχοφ "Το δράμα στο κυνήγι" (1884) θεωρείται η πιο όμορφη ιστορία αγάπης στον Ρώσικο κινηματογράφο. Πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί Όλεγκ Γιανκόφσκι και η μετέπειτα σύζυγος του Εμίλ Λοτεάνου, Γκαλίνα Μπαλάγιεβα. Διαγωνίσθηκε στις Κάννες το 1978, ενώ το γαμήλιο βαλς που συνέθεσε για την ταινία ο Eβγκένι Ντόγκα έγινε παγκοσμίως γνωστό, χρησιμοποιήθηκε στην τελετή έναρξης των χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του Socchi το 2014 και την ίδια χρονιά ανακηρύχθηκε από την UNESCO ως το τέταρτο μεγαλύτερο μουσικό αριστούργημα του 20ου αιώνα.

Έτος παραγωγής 1978, έγχρωμο, διάρκεια 108΄.

"ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ"

O Εμίλ Λοτιάνου εδώ μεταφέρει το πεδίο δράσης της ταινίας εκτός συνόρων ακολουθώντας έναν ρομαντικό ταξιδιώτη από τη Μολδαβία, τον Μιχάι Άνταμ. Ο πρωταγωνιστής κατατάσσεται ως εθελοντής στην Ισπανία, ενάντια στο φασιστικό καθεστώς του Φράνκο. Πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί Γκεόργκε Ντιμιτρίου, Μαρίγια Σαγκάιντακ και Μίρτσεα Σότσκι-Βοινιτσέσκου.
Προβάλλεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Έτος παραγωγής 1968, ασπρόμαυρο, διάρκεια 97΄.

"ΘΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΥΓΗ"

Το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Εμίλ Λοτιάνου μας μεταφέρει στη Βεσσαραβία του 1919 και στην ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Μολδαβίας στον απόηχο της Ρωσικής Επανάστασης. Η ένταση στην περιοχή προκάλεσε την επέμβαση του Ρουμάνικου στρατού, γεγονός που θεωρήθηκε από τη Σοβιετική Ένωση ως παράνομη κατοχή των εδαφών της. Ο σκηνοθέτης προσεγγίζει ποιητικά τον πόλεμο και εστιάζει στους ανθρώπους και τις δύσκολες επιλογές τους.
Έτος παραγωγής 1963, ασπρόμαυρο, διάρκεια.

Οι εκδηλώσεις της εβδομάδας

Δύο σημαντικοί κινηματογραφιστές από τη Μολδαβία θα δώσουν το παρόν στην Εβδομάδα Μολδαβικού Κινηματογράφου που πραγματοποιηθεί στον κινηματογράφο Αλκυονίς, από Πέμπτη 10 έως την Τετάρτη 16 Μαΐου. Ο Βαλέριο Ζέρεγκι και ο Βασίλε Γκράουρ οι οποίοι θα καταθέσουν τις δικές τους απόψεις για τον Εμίλ Λοτεάνου και θα μιλήσουν για το νέο μολδαβικό κινηματογράφο.
Ο Βαλέριου Ζέρεγκι, σκηνοθέτης και διευθυντής του Εθνικού Κέντρου Κινηματογράφου της Μολδαβίας, θα προλογίσει την Πέμπτη 10 Μαΐου την προβολή δύο δικών του ταινιών ενώ την Παρασκευή 11 Μαΐου θα μιλήσει για το έργο του Λοτεάνου.

Το πρόγραμμα αναλυτικά:

ΠΕΜΠΤΗ 10/5/2018
ΤΟ ΣΙΝΕΜΑ ΤΟΥ ΒΑΛΕΡΙΟΥ ΖΕΡΕΓΚΙ

18.30 ENAΡΞΗ
ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ
ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΣ ΚΟΣΣΥΒΑΚΗΣ, Kαλλιτεχνικός διευθυντής ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema
ΣΒΕΤΛΑΝΑ ΛΙΣΑΓΚΟΡ ΒΕΡΓΗΣ, Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνομολδαβικής Φιλίας "Αλέξανδρος Υψηλάντης"
ΑΝΑΤΟΛ ΒΑΝΓΚΕΛΙ, Πρέσβης της Δημοκρατίας της Μολδαβίας στην Ελληνική Δημοκρατία
ΒΑΣΙΛΕ ΓΚΡΑΟΥΡ, Διευθυντής του κινηματογραφικού στούντιο Μολδόβα-Φίλμ,

ΟΜΙΛΙΑ
ΒΑΛΕΡΙΟΥ ΖΕΡΕΓΚΙ, Σκηνοθέτης- Διευθυντής του εθνικού κέντρου κινηματογράφου της Μολδαβίας

19:15 Προβολή ταινίας ARRIVEDERCI
20:15 Προβολή ταινίας ΜΙΛΙΚΑ

Οι ταινίες θα προβληθούν στα Ρουμανικά με αγγλικούς υπότιτλους.
Είσοδος δωρεάν

από ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11 έως TETAΡΤΗ 16 ΜΑΙΟΥ
ΤΟ ΣΙΝΕΜΑ ΤΟΥ ΕΜΙΛ ΛΟΤIΑΝΟΥ
ΡΕΤΡΟΣΠΕΚΤΙΒΑ ΜΕ ΤΑ 6 ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ

Οι ταινίες θα προβληθούν στην αρχική τους γλώσσα (Ρουμάνικα ή Ρωσικά)
με Ελληνικούς υπότιτλους.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11/5/2018

18:00 ΕΝΑΡΞΗ-Χαιρετισμοί
ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΣ ΚΟΣΣΥΒΑΚΗΣ, Καλλιτεχνικός διευθυντής ΝΕW STAR
ΣΒΕΤΛΑΝΑ ΛΙΣΑΓΚΟΡ ΒΕΡΓΗΣ, Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνομολδαβικής Φιλίας "Αλέξανδρος Υψηλάντης"
ΑΝΑΤΟΛ ΒΑΝΓΚΕΛΙ, Πρέσβης της Δημοκρατίας της Μολδαβίας στην Ελληνική Δημοκρατία

Η ΕΛΕΝΗ ΦΙΛΙΝΗ απαγγέλλει το ποίημα του Εμίλ Λοτιάνου «Εκείνον για τον οποίο γράφω»

Μουσικό πρόγραμμα:
ΛΙΛΙΑΝ (βιολί) και ΤΟΥΝΤΟΡ ΣΠΡΙΝΤΣΕΑΝ (ακορντεόν)
ΟΛΓΚΑ ΜΑΡΤΙΝΟΒΑ (τραγούδι)
ΒΑΣΙΛΕ ΓΚΡΑΟΥΡ (κιθάρα)
Φολκ συγκρότημα ΜΟΛΔΟΒΑ (χορός)

19.00 -Ομιλίες
ΒΑΛΕΡΙΟΥ ΖΕΡΕΓΚΙ, Σκηνοθέτης - Διευθυντής του εθνικού κέντρου κινηματογράφου της Μολδαβίας
ΒΑΣΙΛΕ ΓΚΡΑΟΥΡ, Σκηνοθέτης - Παραγωγός - Διευθυντής του κινηματογραφικού στούντιο Μολδόβα-Φίλμ

19:30 «Στιγμές από την ζωή του Λοτιεάνου» - Αποσπάσματα από ντοκιμαντέρ του ΓΚ. ΓΚΡΙΓΚΟΡΙΟΥ
​19.45 ​Διάλειμμα
20​:00 «Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη»

ΣΑΒΒΑΤΟ 12/5/2018

18.30​ «Οι τσιγγάνοι ανεβαίνουν στον ουρανό»
20.3​0 «Στις ρεματιές με τα βατόμουρα»

ΚΥΡΙΑΚΗ 13/5/2018

18:3​0 «Εουτζέν Ντόγκα», Ντοκιμαντέρ των Λοτιάνου, Τσιούρα, Ολαρέσκου,Ίσιπτσιουκ, Γκολουίνοβ
18:5​0 Κονσέρτο για πιάνο του ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ, Ενορχηστρωτή, Μουσικοσυνθέτη
σε έργα του διάσημου Μολδαβού συνθέτη ΕΟΥΤΖΕΝ ΝΤΟΓΚΑ για τον κινηματογράφο
19:45 «Νουβέλα σε πρώτο πρόσωπο»
21:00 «Αυτή η στιγμή»

ΔΕΥΤΕΡΑ 14/5/2018

18:3​0 «Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη»
21:00 «Στις ρεματιές με τα βατόμουρα»

ΤΡΙΤΗ 15/5/2018

18:3​0 «Οι τσιγγάνοι ανεβαίνουν στον ουρανό»
20:00 «Εουτζέν Ντόγκα», Ντοκιμαντέρ των Λοτεάνου, Τσιούρα, Ολαρέσκου,Ίσιπτσιουκ, Γκολουίνοβ

ΤΕΤΑΡΤΗ 16/5/2018

18.30​ «Αυτή η στιγμή»
20​:00 «Νουβέλα σε πρώτο πρόσωπο
22​:00 «Θα συναντηθούμε την αυγή»

Το αφιέρωμα διοργανώνεται από τη NEW STAR, σε συνεργασία με την Ένωση Ελληνομολδαβικής Φιλίας 'Αλέξανδρος Υψηλάντης', με την υποστήριξη του Εθνικού Κέντρου Κινηματογράφου του Κισινάου, των κινηματογραφικών στούντιο Μολδόβα Φιλμ και Moldcinema και υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Μολδαβίας στην Ελλάδα...

Σχόλια:

Powered by Web Agency