Βρισκεστε εδω: 935ζην | ενθετο | Αποψεις | Ενας κατάπτυστος Μητσοτάκης .

Ενας κατάπτυστος Μητσοτάκης .

MHTSOTAKHS.LYPH   Γράφει ο Άγγελος Προβολισιάνος...

...Ο ανελέητος μηχανισμός προπαγάνδας πήρε «φωτιά» με καύσιμη ύλη τη δήλωση του Τζανακόπουλου. Σίγουρα, τα δύο χρόνια διαμονής του κυβερνητικού εκπροσώπου στο Αιγάλεω δεν αποτελούν ταξικό διαπιστευτήριο, ωστόσο το θυμικό των ίδιων μίντια δεν ταράχτηκε καθόλου όταν ο κάτοχος της οικίας του Βολταίρου, που ούτε με GPS δεν εντοπίζει τα δυτικά προάστια, παρουσιάστηκε στον ALPHA ανήσυχος για τους μικρομεσαίους επαγγελματίες, αλλά ταυτόχρονα καταψήφισε τον εξωδικαστικό μηχανισμό..

...Δεν θα διαφωνήσω πως η φράση του Δημήτρη Τζανακόπουλου είναι παρεξηγήσιμη για μια σειρά από λόγους, αλλά κυρίως γιατί ο εκάστοτε κυβερνητικός εκπρόσωπος οφείλει να μετρά και να ζυγίζει κάθε του λέξη. Ιδίως, όταν γνωρίζει πως έχει απέναντί του πρόθυμους παραποιητές της αλήθειας και εργολάβους της παραπληροφόρησης.

...Από τον Φεβρουάριο του 2015, όταν ο εδραιωμένος δικομματισμός καταποντίστηκε και σημαντικές μερίδες της κοινωνίας γύρισαν την πλάτη στα συστημικά Μέσα, τα ίδια ΜΜΕ έπαψαν να αποτελούν μέρος της σύγκρουσης των οικονομικών ελίτ της χώρας. Δηλαδή, έπαψε να επικρατεί η προσχηματική διαφοροποίηση στα πλαίσια του κομματικού ανταγωνισμού, ΠΑΣΟΚ ή ΝΔ, ανάλογα με τις κατευθύνσεις του ιδιοκτήτη, περνώντας σύσσωμο το μιντιακό κατεστημένο στη φάση της ομοβροντίας. Το παράδειγμα της δήλωσης Τζανακόπουλου δεν είναι υπόθεση εργασίας, αλλά υπαρκτό γεγονός.

...Πρώτα απομονώνεις μία φράση, δίχως να προβάλεις τι προηγήθηκε ή ποια ήταν η συνέχειά της. Μετά την αναπαράγεις μανιωδώς, πλαισιωμένη με τον σχετικό σχολιασμό και ο μηχανισμός ιδεολογικής χειραγώγησης της κοινής γνώμης φτάνει στο πικ του όταν περνά στην αισθητικοποίηση της είδησης, μέσω των social media. Συγκεκριμένα, κυκλοφόρησαν φωτογραφίες του κυβερνητικού εκπροσώπου από γνωστά - άγνωστα τρολ για το πώς ήταν εμφανισιακά πριν από μερικά χρόνια και το πώς είναι τώρα που κατέχει θεσμικό αξίωμα.

...Το τελευταίο ψευδοεπιχείρημα έχει την ίδια ισχύ, με αυτό που ακουγόταν κατά τη διάρκεια της υπουργικής θητείας του Φίλη. «Δεν είναι καλός υπουργός επειδή είναι υπέρβαρος ή επειδή κοιμόταν στο υπουργικό έδρανο», ασχέτως αν επί Φίλη δεν υπήρξαν ελλείψεις στο άνοιγμα των σχολείων κατά τη φετινή σεζόν ή αν πάσχει από υπνοαπνοϊκό σύνδρομο. Αντίστοιχο και πρόσφατο παράδειγμα το «ρεπορτάζ» του ANT1 για το μέλος του ΣΥΡΙΖΑ που πέρασε με «κόκκινο» ή τα γεγονότα στη Βενεζουέλα, τα οποία ετσιθελικά πρέπει να γίνουν μέρος της εσωτερικής επικαιρότητας. Κι άλλα πολλά, που ξεκίνησαν από τις ανύπαρκτες γραβάτες και τα πουκάμισα του Βαρουφάκη.

...Απ' ό,τι φαίνεται, τελική στόχευση του μηχανισμού είναι η δαιμονοποίηση, κάτι που αντανακλάται και στη ρητορική της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Δεν είναι τυχαίο ότι η επωδός της Νέας Δημοκρατίας, αλλά και της σοσιαλδημοκρατικής ουράς της, είναι πως «αυτή η κυβέρνηση είναι η χειρότερη της μεταπολίτευσης». Κι ενώ τέτοιου είδους τοποθετήσεις αναπαράγονται με ζέση από τα κραταιά ΜΜΕ, οι αποκαλύψεις για τα παντός τύπου «θαλασσοδάνεια», για τους «Κήρυκες» και τις ανακριβείς ή ανύπαρκτες δηλώσεις πόθεν έσχες, για τις μίζες στα εξοπλιστικά και τη ρεμούλα στο χώρο της Υγείας πρέπει να αποσιωπηθούν.

...Αυτή η κυβέρνηση δεν είναι η καλύτερη που έχει περάσει και μάλλον δεν θα γίνει ποτέ, όμως υπάρχουν διακριτές διαφορές με όσους «θεσμοθέτησαν» την πελατειακή γραφειοκρατία. Κι αν η κατάπτυστη προπαγάνδα έχει αντίκτυπο σε μια κοινωνία με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, που η δυναμική των δελτίων μεταβάλλεται σε πολλαπλασιαστή ηγεμονίας, και πάλι υπάρχει αντίλογος. Κι αυτός τίθεται «παίζοντας» με τους ίδιους όρους: Οι άπλυτοι και μη «γραβατωμένοι» δεν λέρωσαν τα χέρια τους, δεν επέβαλαν την επιτροπεία και τα μνημόνια, αλλά οι πλυμένοι γραβατοφόροι παλεύουν με νύχια και με δόντια να εξαλείψουν τη ρετσινιά των πάσης φύσεως σκανδάλων, τον στιγματισμό της ταύτισης με εξωγενείς παράγοντες (ΔΝΤ) και όχι με το δημόσιο συμφέρον -όπως στο δημοψήφισμα, αλλά και της εγκαθίδρυσης -άνευ μελέτης- των μνημονιακών προγραμμάτων.

Σχόλια:

Powered by Web Agency