Κυριακή, 22 Σεπτεμβρίου 2019 11:41:02 AM

rss2 buttons 01
Βρισκεστε εδω: ελλαδα | πολιτικη | Ν. Φίλης ερωτά Μητσοτάκη : Ποιες από τις 192 μεταρρυθμίσεις και αλλαγές του ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση σκοπεύετε να καταργήσετε ;

Ν. Φίλης ερωτά Μητσοτάκη : Ποιες από τις 192 μεταρρυθμίσεις και αλλαγές του ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση σκοπεύετε να καταργήσετε ;

FILHS.NΆρχισε σήμερα η συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που αφορά, μεταξύ άλλων, αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και συγχωνεύσεις πανεπιστημίων με ΤΕΙ.

...Σύμφωνα με το υπουργείο, πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που ανασυγκροτεί τον χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ενώ έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στο γεγονός ότι θα προσφέρεται η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης σε κάποιες σχολές.

***Ολόκληρη η ο ομιλία του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Φίλη στο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία

(22/4/2019)

...Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Το πολυνομοσχέδιο που συζητούμε σήμερα ολοκληρώνει τον πρώτο κύκλο της αναγκαίας θεσμικής μεταρρύθμισης στην εκπαίδευση την οποία βήμα-βήμα επιχειρήσαμε μέσα στις αντίξοες συνθήκες των μνημονίων, ανορθώνοντας το κύρος της δημόσιας εκπαίδευσης σε ανταπόκριση με τις αγωνίες και τις προσδοκίες των νέων παιδιών και των οικογενειών τους. Επιδιώξαμε συναινέσεις χωρίς να παραγνωρίζουμε τις κατανοητές ιδεολογικές και πολιτικές διαφορές. Το επιδιώξαμε με το πόρισμα της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία υπό την προεδρία του καθηγητή Αντώνη Λιάκου και με τις επεξεργασίες της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής όταν πρόεδρός της ήταν ο νυν υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου. Γιατί, πιστεύουμε ότι η Παιδεία, η Υγεία και η Κοινωνική Πρόνοια που αποτελούν τον κορμό του κοινωνικού κράτους και τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της κοινωνίας, συγκροτούν αυτό που ονομάζεται «κοινό καλό» και πρέπει να το διαφυλάξουμε από την στείρα κομματική αντιπαράθεση. Ακούω και σήμερα τις ενστάσεις για τη διαδικασία. Αλλά, έχει ένα όριο η συνεχής συζήτηση επί της διαδικασίας και πρέπει κάποτε να συζητάμε και τα θέματα της ουσίας.

Το πολυνομοσχέδιο ολοκληρώνει τις αναγκαίες παρεμβάσεις στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και τις ρυθμίσεις για τη συγκρότηση του Ενιαίου Χώρου Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Έρευνας. Για την επιτυχία αυτών των αλλαγών χρειάζεται κλίμα κοινωνικής συναίνεσης, χρειάζεται όμως και υλική στήριξη από την Πολιτεία. Και καθώς προσπαθούμε να βγούμε από τη γενικότερη κρίση και την λιτότητα σε ένα ξέφωτο ανάπτυξης με κοινωνική δικαιοσύνη, η αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στην εκπαίδευση είναι απαραίτητη. Ήδη προχωρούμε από φέτος σε μαζικούς διορισμούς στην εκπαίδευση. 15000 συνολικά αυτή την τριετία. Και από αυτούς 4500 φέτος για πρώτη φορά στην Ειδική Αγωγή.

Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δημιουργήσαμε 500 νέες θέσεις ΔΕΠ, 1500 θέσεις για απόκτηση ακαδημαϊκής εμπειρίας, ενώ 300 θέσεις αποχωρούντων λόγω συνταξιοδότησης πανεπιστημιακών θα συμπληρώνονται κάθε χρόνο. Τέλος λοιπόν στην αποψίλωση των Πανεπιστημίων από προσωπικό.

Θυμίζω ότι η κυβέρνησή μας διέσωσε και την εκπαίδευση από την χρεοκοπία, στην οποία την είχε καταδικάσει η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου που στο Μεσοπρόθεσμο του 2014 είχε προβλέψει ένα δις. ευρώ λιγότερα χρήματα σε σχέση με αυτά που δίνουμε εμείς. Επίσης, για πρώτη φορά επί ΣΥΡΙΖΑ οι δαπάνες για την Έρευνα αυξήθηκαν φτάνοντας στο 1% του ΑΕΠ.

Και αυτές οι ανατροπές, που συγκροτούν μια θετική προοπτική για την εκπαίδευση δεν θα ήταν δυνατές αν η οικονομία με τις μεγάλες θυσίες των Ελλήνων πολιτών δεν έβγαινε από τους σκληρούς μνημονιακούς καταναγκασμούς. Κι ακόμη αν η κυβέρνηση δεν είχε ως στρατηγική της επιλογή ακόμη και μέσα στο σκοτάδι των μνημονίων να διατηρεί ζωντανή την ελπίδα μέσα από την πρόοδο στην εκπαίδευση. Γιατί η δημοκρατική μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση αποτελεί αναγκαίο όρο για να βγούμε από την κρίση χωρίς να επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος, με κοινωνική δικαιοσύνη, ανθρωπιστική παιδεία, με ένα σχολειό ανοιχτό στην κοινωνία που θα ανταποκρίνεται στις μορφωτικές-παιδαγωγικές-ψυχολογικές ανάγκες του παιδιού. Που στο επίκεντρό του θα έχει το σημερινό παιδί και έφηβο, την επονομαζόμενη γενιά του Internet που έχει ανάγκη ένα νέο τρόπο δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου και κοινωνικής ένταξης.

Κι όλα αυτά χτίζοντας ένα εκπαιδευτικό σύστημα συνδεδεμένο με την οικονομία και την αγορά εργασίας αλλά όχι υποταγμένο σε μια αγοραία αντίληψη για την εκπαίδευση.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Καρδιά του νομοσχεδίου είναι η αναβάθμιση του Λυκείου και ο περιορισμός του άγχους που στιγματίζει τη ζωή των σημερινών εφήβων στην προσπάθειά τους να μπουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Πρώτον, Ποιος αμφισβητεί ότι σήμερα το Λύκειο και ειδικότερα η Γ΄ Λυκείου είναι απαξιωμένη στη συνείδηση των παιδιών καθώς το περιεχόμενο των μαθημάτων είναι σε μεγάλη απόσταση από τον κεντρικό στόχο των παιδιών για εισαγωγή στα ΑΕΙ. Όλοι γνωρίζουμε ότι η σχολική καθημερινότητα της Γ΄ Λυκείου έχει μετατραπεί σε μια υποκρισία. Αυτό δεν αφορά την ηρωική προσπάθεια των εκπαιδευτικών. Είναι ένα αντικειμενικό γεγονός που, δυστυχώς, περιορίζει τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών. Αυτή η υποκρισία καταρρακώνει και το ηθικό πολλών εκπαιδευτικών, εφόσον νοιώθουν ότι δεν μπορούν να κινητοποιήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών και των μαθητριών με αυτά που η Πολιτεία τους αναθέτει να διδάξουν. Άρα πρέπει να προσδώσουμε ουσιαστικό χαρακτήρα στην τρίτη λυκείου, γιατί, εκτός των άλλων, έχει δημιουργηθεί ένα ντόμινο που πλήττει όλες τις τάξεις του λυκείου και την δευτέρα, ακόμη και την πρώτη, όπου έχουμε πρώιμα φαινόμενα φροντιστηρίων.

Δεύτερον, η Β΄ Λυκείου αντιμετωπίζεται από το νομοσχέδιο αποκλειστικά και μόνο ως τάξη γενικής παιδείας, κάτι που δεν ισχύει σήμερα. Καταργούνται τα μαθήματα κατεύθυνσης που παραπέμπουν στις μελλοντικές εξετάσεις εισαγωγής, και συνεπώς, ωθούν τα παιδιά να μπουν στο κλίμα προετοιμασίας από νωρίς.

Τρίτον, για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα εισαγωγής, χωρίς τη συμμετοχή σε πανελλαδικά οργανωμένες εξετάσεις, με μόνη προϋπόθεση τη λήψη του απολυτηρίου σε ορισμένες σχολές που είναι ένα πρώτο βήμα για τη μελλοντική επέκταση αυτής της δυνατότητας. Έχει σημασία επίσης ότι αυτό το μέτρο βρίσκεται στην ίδια κατεύθυνση με την καθιέρωση της ελεύθερης πρόσβασης των αποφοίτων της επαγγελματικής εκπαίδευσης σε διετείς δομές των ΑΕΙ.

Τέταρτον, η Γ΄ Λυκείου περιλαμβάνει μαθήματα που όλα έχουν σημασία τόσο για το απολυτήριο όσο και για τη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δεν υπάρχει μάθημα μειωμένου ενδιαφέροντος. Βέβαια, χωρίς να εξηγείται και μάλιστα χωρίς παιδαγωγικά επιχειρήματα διατηρείται το μάθημα των Θρησκευτικών στην Γ΄ Λυκείου, αλλά, αυτό είναι άλλου παπά Ευαγγέλιο. Επί τη ευκαιρία να ρωτήσω. Τι θα γίνει κύριε υπουργέ με τους τίτλους σπουδών όπου διατηρείται το θρήσκευμα. Στις ταυτότητές μας δεν έχουμε αναγραφή θρησκεύματος. Γιατί να έχουμε στους τίτλους σπουδών;

Πέμπτον, όχι από φέτος αλλά από τη νέα χρονιά θα λαμβάνεται υπόψη για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ο βαθμός του απολυτηρίου αφού εμπεδωθεί η εμπιστοσύνη στην αντικειμενικότητά του.

Έκτον, τα μαθήματα στη Γ΄ Λυκείου θα διδάσκονται έξι ώρες την εβδομάδα χωρίς να πολλαπλασιαστεί υπερβολικά η ύλη με στόχο να υπάρχει άνεση χρόνου κατά τη διδασκαλία. Εντός του ωρολογίου προγράμματος της Γ΄ Λυκείου προβλέπεται επίσης ξεχωριστός χρόνος συνεργασίας εκπαιδευτικών και μαθητών για εμβάθυνση, επίλυση αποριών και εξάσκηση. Είναι ένας πρωτοποριακός θεσμός.

Πιστεύουμε ότι με τη νέα Γ΄ Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ αφενός αποδίδουμε τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα στο Λύκειο και αφετέρου ανακουφίζονται τα νοικοκυριά από την οικονομική αιμορραγία των φροντιστηρίων που συνολικά υπολογίζεται σε δύο δισ. ετησίως.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Ακούσαμε την κριτική ότι με το νέο Λύκειο υποβαθμίζεται η γενική Παιδεία. Πρόκειται για παρεξήγηση ή και για σκόπιμη παραποίηση των προτάσεών μας. Πρώτα - πρώτα η υποβάθμιση της γενικής παιδείας συντελείται σήμερα στο λύκειο με την πλήρη φροντιστηριοποίηση εκτός εκπαίδευσης συνολικά του λυκείου.

Δεύτερον, υπάρχει επίσης η διεθνής εμπειρία σύμφωνα με την οποία τα μαθήματα της τελευταίας τάξης ταυτίζονται με τα μαθήματα των εξετάσεων, απολυτηρίων ή εισαγωγικών. Ας το μελετήσουμε.

Τρίτον, σ' αυτό το σύστημα των εξάωρων μαθημάτων το νομοσχέδιο προβλέπει ως εξεταζόμενο, άρα μη υποτιμημένο μάθημα, εξάωρο μάθημα ελληνικής γλώσσας που ως γνωστόν είναι μάθημα που προσεγγίζονται θέματα γενικότερου ενδιαφέροντος πολιτισμικού και επικαιρότητας και ταυτότητας για τα νέα παιδιά. Δηλαδή κάποιος που θέλει να πάει σε μια οποιαδήποτε σχολή, π.χ. Ιατρική ή Πολυτεχνείο είναι υποχρεωμένος να πάρει έξι ώρες νέα ελληνικά και γλώσσα. Αυτό είναι μια πραγματική αναβάθμιση, και όχι στα λόγια, της γενικής παιδείας του λυκείου και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συνολικά.

Όταν αναφερόμαστε στη γενική παιδεία δεν μπορούμε να μιλάμε μόνο για τα πολλαπλά γνωστικά αντικείμενα που καλύπτουν όλα ή πολλά πεδία. Γενική παιδεία είναι η παιδεία που καλύπτει τους πολλαπλούς σκοπούς της εκπαίδευσης. Με αυτή την έννοια έχει μεγάλη σημασία η διδασκαλία διαφόρων ειδών γραμματισμών και γνώσεων σε διάφορα αντικείμενα, που συμβάλλουν στη δημιουργία δημοκρατικών και ενεργών πολιτών, δηλαδή, η καλλιέργεια αξιών και στάσεων που εμπνέονται από τις αρχές της δημοκρατίας, της ισότητας και της οικολογίας. Οι παιδαγωγοί γνωρίζουν, επίσης, ότι το βίωμα είναι αποτελεσματικότερο από 1000 διαλέξεις και με την έννοια αυτή η γενική παιδεία είναι επίσης η καλλιέργεια δεξιοτήτων και ικανοτήτων οριζόντιων που αφορούν όλους τους τομείς της γνώσης αλλά και της ζωής.

Μένουν πολλά πράγματα για το σχολείο που σχεδιάζουμε, όπως είναι ο συστηματικός επαγγελματικός προσανατολισμός, η εκπαίδευση σε ορισμένα θέματα ακόμη και των γονιών και των τοπικών φορέων, η ανανέωση του θεσμού των μαθητικών κοινοτήτων ως ένα κύτταρο δημοκρατικής συμμετοχής σε μια περίοδο που καλπάζει ο ατομισμός , η αντιπολιτική και η ακροδεξιά μισαλλοδοξία που είδαμε, ειδικά, πρόσφατα πώς αποπειράται να διεισδύσει μέσα στα σχολεία και να διαστρέψει το γνήσιο πατριωτικό αίσθημα των παιδιών σε εθνικιστικό μίσος και ξενοφοβία.

Το κεντρικό όμως στοίχημα για το σχολείο της γενικής παιδείας είναι ο εκσυγχρονισμός προγραμμάτων σπουδών και βιβλίων με την καθιέρωση μεθόδων διδασκαλίας που δίνουν ενεργό ρόλο στους μαθητές, η αξιολόγηση βασισμένη περισσότερο σε συνθετικές και δημιουργικές εργασίες, δηλαδή, αξιολόγηση περισσότερο ποιοτική παρά ποσοτική. Αυτό το σχολείο εμείς σχεδιάζουμε και θέλουμε βήμα -βήμα από τώρα, χωρίς να χάνουμε χρόνο, με τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση να προχωρήσουμε.

Σε ό, τι αφορά στις άλλες διατάξεις. Κρατώ τη συναίνεση με κάποιες επιφυλάξεις των περισσότερων πανεπιστημιακών φορέων για τις συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, την πρόταση του ΤΕΕ για την αναβάθμιση των τμημάτων μηχανικών με τη συμμετοχή δύο εκπροσώπων του στην αρμόδια επιτροπή που έκανε δεκτή ο υπουργός. Επισημαίνω ότι το προτεινόμενο νέο σύστημα αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων που είναι θετικό πρέπει να λαμβάνει υπόψη τους 18000 σημερινούς σπουδαστές των Κολλεγίων. Μια λύση ίσως είναι η μεταβατική λειτουργία του ΣΑΕΠ μέχρι το 2022, οπότε ολοκληρώνεται ο κύκλος φοίτησής τους.

Από το νομοσχέδιο λείπουν διατάξεις για τους ΕΔΙΠ. Πρόκειται για περίπου 1000 εργαζόμενους στα Πανεπιστήμια, που όλοι έχουν διδακτορικό και ορισμένοι εντολή διδασκαλίας αλλά δεν τους αναγνωρίζεται αυτή η προσφορά τους. Αυτή η αδικία προκαλεί μια ακαταστασία που πρέπει να αντιμετωπιστεί.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Πριν δυόμιση χρόνια τον Σεπτέμβριο του 2016 είχαμε στη Βουλή τη μοναδική μέχρι στιγμής συζήτηση προ ημερησίας διατάξεως για την Παιδεία. Ήδη από τον Μάϊο του 2016, ο κ. Μητσοτάκης είχε προαναγγείλει την κατάργηση του ολοήμερου σχολείου, ενώ, ο φιλικός προς τη ΝΔ τύπος προέβλεπε ότι η κυβέρνηση θα κλείσει χιλιάδες τμήματα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά. Βεβαίως, κανένας από τους κασσανδρισμούς του κ. Μητσοτάκη δεν επιβεβαιώθηκε. Επρόκειτο για αντιπολιτευτικούς πλίνθους και κέραμους ατάκτως ερριμμένους

Τι έγινε τότε λοιπόν;

Αντί για το προαναγγελθέν χάος η κανονικότητα. Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, όλα τα σχολεία παντού λειτούργησαν κανονικά από την πρώτη μέρα με το απαραίτητο προσωπικό και τα βιβλία τους.

Αντί για ένα ολοστρόγγυλο μηδενικό, «η πιο ανίκανη κυβέρνηση της μεταπολίτευσης» (όπως ο κ. Μητσοτάκης αρέσκεται να τη χαρακτηρίζει) πήρε άριστα.

Ένα μεγάλο επίτευγμα που έπρεπε να είναι αυτονόητο αλλά δεν ήταν. Έγινε όμως γιατί επαναλήφθηκε και πέρυσι και πρόπερσι από τη νέα ηγεσία του υπουργείου και έτσι τώρα πια μπορούμε να μιλάμε για μια εμπεδωμένη κανονικότητα.

Γι' αυτό προειδοποιούμε τους μαθητές και τους γονείς.

Αν θέλετε την κανονικότητα αλλά και ένα ποιοτικό δημόσιο σχολείο της γνώσης και της δημοκρατικής ισότητας μην επιτρέψετε την παλινόρθωση του καθεστώτος του αυταρχισμού, των μειωμένων προϋπολογισμών για την παιδεία, της αδιοριστίας με την κατάργηση του κανόνα 1 φεύγει 1 έρχεται που πέτυχε η κυβέρνησή μας και την αντικατάστασή του από τον κανόνα 5 φεύγουν 1 έρχεται που –τροϊκανότερη της τρόϊκας- έχει υιοθετήσει η ΝΔ.

Μην επιτρέψετε στη ΝΔ να κάνει πράξη και στην εκπαίδευση την αντιδραστική νεοφιλελεύθερη αντίληψή της υπέρ των σχολείων των λίγων, των σχολείων των αριστοκρατικών ελίτ, απέναντι στο δημόσιο σχολείο, το σχολείο των πολλών, που εμείς υπερασπιζόμαστε. Την αντίληψή της υπέρ των ανισοτήτων ως φυσική επιλογή, τη μετατροπή των μαθητών σε «πελάτες» για σχολεία - επιχειρήσεις που στο νεοφιλελεύθερο λεξιλόγιο μετονομάζονται σε «παρόχους εκπαιδευτικών δεξιοτήτων». Είναι ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης που στο 10ο συνέδριο της ΝΔ χαρακτήρισε τους μαθητές «πελάτες» και συνεπώς τη μόρφωση εμπόρευμα. Χτυπάτε πολύ λάθος πόρτα, κύριοι της ΝΔ όταν εξαντλείτε την εφευρετικότητα του προγράμματός σας για την Παιδεία στο πως θα εμφυτεύσετε στο μυαλό των παιδιών ως υπέρτατη αξία την ιδέα ότι η κοινωνία θα αποτελείται πάντα από αφεντικά και υποτακτικούς, από πατρίκιους και πληβείους, από «αρίστους» και αποτυχημένους. Γι αυτό αν σας δινόταν η ευκαιρία θα βάζατε τη διδασκαλία της επιχειρηματικότητας ακόμη και από τον βρεφονηπιακό σταθμό, γιατί αυτή η έννοια ή μάλλον η κοινωνική-ταξική θέση που εκφράζει είναι για εσάς η υπέρτατη κοινωνική αξία.

Κύριοι της ΝΔ

Εξίσωση όλων προς τα κάτω αλλά και το αντίθετο της αριστείας είναι:

...Να μην έχει γίνει πράξη τα χρόνια των παχιών αγελάδων η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση την οποία εμείς εφαρμόζουμε από φέτος.

Να λειτουργούν δύο ή και περισσότεροι τύποι νηπιαγωγείων και δημοτικών αντί του ενός ενιαίου τύπου που εμείς θεσμοθετήσαμε, γενικεύοντας, μάλιστα, τον θεσμό του ολοήμερου σχολείου.

Να υποβάλλονται οι μαθητές γυμνασίου σε εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα και να μην υπάρχει πρόσθετη διδακτική στήριξη η οποία επανήλθε.

Να μην έχει γίνει τόσα χρόνια επανεξέταση, εκσυγχρονισμός και προσαρμογή των σχολικών βιβλίων κάτι που έκανε επί των ημερών μας το ΙΕΠ.

Να έχει το μάθημα των Θρησκευτικών ομολογιακό-δογματικό χαρακτήρα και να μην εφαρμόζονται τα νέα προγράμματα θρησκευτικών που εμείς καθιερώσαμε και πλέον διδάσκονται κανονικά, άσχετα από τις αντιδράσεις που ξεσηκώθηκαν από τους γνωστούς κύκλους. Κάτι που πρέπει να γίνει με τόλμη και στο μάθημα της Ιστορίας όπου ήδη έχει εκπονηθεί το νέο πρόγραμμα σπουδών για όλες τις τάξεις.

Να μην υπάρχουν ψυχολόγοι στα σχολεία που εμείς προβλέψαμε και τοποθετήσαμε φέτος ανά ομάδες σχολείων σε 1200 δημοτικά

Να μην υπάρχει θεματική εβδομάδα. Να μην υπάρχει, δηλαδή, άνοιγμα του σχολείου στους σύγχρονους προβληματισμούς και αναζητήσεις για διεξόδους από πιεστικά προβλήματα των νέων όπως οι εξαρτήσεις, οι καταθλίψεις, η έλλειψη νοήματος, το μπούλινγκ και τα προβλήματα μιας γενιάς χαμένης πολλές φορές στον πλασματικό κόσμο του internet και των socialmedia.

Να θεωρούνται σχολεία ενός κατώτερου Θεού τα σχολεία της ειδικής αγωγής, τα σχολεία που κατά γενική ομολογία στήριξε όσο τίποτα άλλο ο ΣΥΡΙΖΑ, ιδρύοντας 40 νέα σχολεία και 570 τμήματα ένταξης και διπλασιάζοντας τη στελέχωσή τους με χιλιάδες τοποθετήσεις αναπληρωτών και επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού.

Να είναι τα ΕΠΑΛ, η πίσω αυλή της εκπαίδευσης κι όχι το αναβαθμισμένο ΕΠΑΛ που εμείς δημιουργήσαμε πριν με τον Μπαξεβανάκη και τώρα με την Τζούφη. Με πλούσιο πρόγραμμα, με μαθητεία για πρώτη φορά στις επιχειρήσεις και με κίνητρα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και στα διετή προγράμματα τεχνικής εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων.

Να ταυτίζεις τα πρότυπα με τα πειραματικά και να αδυνατείς να κατανοήσεις ότι ο πειραματισμός προϋποθέτει διαφοροποιημένο επίπεδο μαθητών κι όχι εκπαίδευση αλόγων κούρσας κι όταν αυτό στο επισημαίνει ο Μπαλτάς να τον διασύρεις με την άθλια ρετσινιά περί «αριστείας».

Να μην έχεις κάνει καμιά προετοιμασία για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, κάτι που έκανε αυτή η κυβέρνηση από το μηδέν, όταν η ακροδεξιά αλλά και δικοί σας αυτοδιοικητικοί παράγοντες ύψωναν «Ωραιόκαστρα» και τείχη αποκλεισμού, ρατσισμού και μισαλλοδοξίας

Να μην έχει δοθεί επί των ημερών σας ούτε ένα σχολικό γεύμα σε σχολεία υποβαθμισμένων περιοχών και να λοιδορούνται όσοι κατήγγειλαν υποσιτισμό παιδιών στα χρόνια της κρίσης. Να το κάνει κι αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ σε 954 δημοτικά σχολεία, σε πάνω από 150000 παιδιά και όταν με την ψήφο του ελληνικού λαού ξαναγίνουμε κυβέρνηση το φθινόπωρο θα το επεκτείνουμε σε 500000 παιδιά.

Να έχεις μειώσει 34% τον προϋπολογισμό της εκπαίδευσης την πενταετία 2010-2014 και να προβλέπεις στο μεσοπρόθεσμο της κυβέρνησης Σαμαρά- Βενιζέλου κι άλλη μείωση, ένα δις. λιγότερο για την Παιδεία για το 2018, το 2019 και τα επόμενα χρόνια από αυτά που δίνει σήμερα η κυβέρνησή μας, για να μπορείς να υπόσχεσαι φοροελαφρύνσεις και δωράκια στους πλούσιους φίλους σου, στους ολιγάρχες και στους μεγαλοϊδιοκτήτες.

Nα τάσσεσαι χωρίς προσχήματα στο πλευρό των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων, να καταργείς επί των ημερών σου κάθε έλεγχο της πολιτείας στα σχολεία αυτά και να διαμορφώνεις εργασιακές σχέσεις ζούγκλας στα ιδιωτικά σχολεία και στα φροντιστήρια, κάτι που εμείς ανατρέψαμε μαζί με το κίνημα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών της ΟΙΕΛΕ, επαναφέροντας στο Υπουργείο Παιδείας την εποπτεία της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Να προπαγανδίζεις στο όνομα μια δήθεν ελεύθερης γονεϊκής επιλογής τα κουπόνια στην εκπαίδευση, δηλαδή, τη χρηματοδότηση με δημόσιο χρήμα των ιδιωτικών σχολείων και τη διαμόρφωση και στον δημόσιο τομέα σχολείων πολλών ταχυτήτων με τα καλά να επιβραβεύονται και τα κακά να τιμωρούνται με υποχρηματοδότηση και περικοπή προσωπικού. Και με τους δύσμοιρους γονείς να παίζουν λόττο και να προσπαθούν να βρουν θέση για το παιδί τους όχι στη γειτονιά τους όπως σήμερα αλλά στα θεωρούμενα σχολεία των «αρίστων».

Να αναβαθμίζεται η θέση των Πανεπιστημίων στις διεθνείς κατατάξεις κι εσύ να καταγγέλλεις και να δυσφημείς το δημόσιο Πανεπιστήμιο (ακούσαμε και χθες τον κ. Μητσοτάκη) ως άντρο βίας, παρανομίας και διακίνησης ναρκωτικών, μεγεθύνοντας υπαρκτά προβλήματα και παθογένειες. Να αποκρύπτεις τα στοιχεία π.χ. την έρευνα του ΠΑΜΑΚ που έδειξε ότι τα περιστατικά ανομίας στα πανεπιστήμια επί των ημερών σας και με καταργημένο το άσυλο ήταν περισσότερα από αυτά επί της δικής μας κυβέρνησης, με το άσυλο να έχει επανέλθει.

Ενδεικτικά και με τα στοιχεία της έρευνας του ΠΑΜΑΚ, είχαμε

96 περιστατικά βίας το 2012

39 το 2013

77 το 2014

και μετά επί ΣΥΡΙΖΑ μια σαφής μείωση παρά την επαναφορά του ασύλου

31 το 2015

31 το 2016

46 το 2017.

Να έχεις συρρικνώσει τον πολιτικό σου λόγο στην εκπαίδευση σε ένα στόχο, σε μία επιδίωξη. Να μετατραπούν τα υποβαθμισμένα Κολλέγια της Κάνιγγος και των Βορείων Προαστίων σε Πανεπιστήμια, χωρίς καμιά ακαδημαϊκή προϋπόθεση. Πανεπιστήμια, κατ' ευφημισμόν. Περί μεταλυκειακών ΙΕΚ πρόκειται που βρίσκονται στον πάτο των διεθνών κατατάξεων. Η αναγνώρισή τους και η αναγόρευσή τους σε Πανεπιστήμια είναι ο στόχος της ΝΔ και του κ. Μητσοτάκη που σε ρόλο ατζέντη συμφερόντων μάχεται να τους εξασφαλίσει πελατεία. Αυτό και μόνο αυτό βρίσκεται πίσω από την επίθεση της ΝΔ στο άρθρο 16 και στην ιδεοληψία περί ιδιωτικών ΑΕΙ.

Αντίθετο της αριστείας είναι ακόμη

Να μην έχεις κάνει τίποτα για τη φυγή εγκεφάλων και αντί να λες μπράβο να επιτίθεσαι στον Φωτάκη που έστησε το ΕΛΙΔΕΚ με χρηματοδότηση 270 εκατομμύρια και με προγράμματα που δίνουν μαζί με το ΙΚΥ υποτροφίες σε χιλιάδες διδάκτορες και μεταδιδάκτορες για να μείνουν και να δημιουργήσουν στη χώρα μας.

Να μένεις στα λόγια και να μην έχεις πράξει τίποτα για την ενίσχυση της καινοτόμου επιχειρηματικότητας , ενώ τώρα έχουμε τις δράσεις της ΓΓΕΤ με 500 εκ., το Πρόγραμμα «Ερευνώ-Δημιουργώ-Καινοτομώ με 360 εκ., 685 ερευνητικά έργα, 4400 νέες ποιοτικές θέσεις εργασίας, την Ίδρυση και λειτουργία του Ταμείου Eπιχειρηματικών Συμμετοχών για τη δημιουργία start-up επιχειρήσεων.

Θα μπορούσα να μιλάω επί ώρες για να απαριθμήσω το σύνολο του έργου μας στην εκπαίδευση. Καταθέτω στα πρακτικά ένα κατάλογο με 192 δράσεις που συγκέντρωσε το υπουργείο Παιδείας και ρωτώ τον αρχηγό σας, αλλά και την κυρία Κεραμέως. Τι από αυτά θα καταργήσετε, αν κάποιο θαύμα σας φέρει κάποτε στην εξουσία; Γιατί πολλάκις ο κ. Μητσοτάκης έχει πει ότι θα καταργήσει συνολικά τους νόμους του Μπαλτά, του Φίλη και του Γαβρόγλου. Δηλαδή; Όλα τα παραπάνω που ανέφερα ή κάποια από αυτά; Και τις 192 αλλαγές ή ορισμένες από αυτές; Απαντήστε κύριε Μητσοτάκη. Θα θέλαμε μια απάντηση επί της ουσίας κι όχι μια στείρα διαδικαστική αντιπαράθεση.

Όχι κύριοι της ΝΔ

Όση καταστροφολογία και fakenews κι αν επιστρατεύσετε, δεν θα σβήσετε από τη συνείδηση του ελληνικού λαού μια αλήθεια. Ότι αυτή η κυβέρνηση μέσα σε πολύ δύσκολες δημοσιονομικές συνθήκες παρουσίασε ένα πολύ σημαντικό έργο στο χώρο της εκπαίδευσης την τετραετία που πέρασε. Όχι μόνο κράτησε την εκπαίδευση όρθια, αλλά, την όπλισε με νέες κατακτήσεις και δυνατότητες και ξεδίπλωσε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο παρεμβάσεων, τομών και μεταρρυθμίσεων που άλλαξαν κυριολεκτικά το τοπίο της εκπαίδευσης. Από την προσχολική αγωγή μέχρι την έρευνα. Από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο και την Ανώτατη Εκπαίδευση που συζητάμε σήμερα. Από κάτω προς τα πάνω, με σχέδιο, τόλμη και όραμα το σχολείο της ποιότητας και της ισότητας.

Κι αυτό το έργο μπορεί να προχωρήσει με νέα ορμή στη νέα τετραετία αριστερής-προοδευτικής διακυβέρνησης. Αυτή την ορμή προδιαγράφει και το συζητούμενο πολυνομοσχέδιο. Αυτή την ορμή θα ενισχύσει αποφασιστικά με τη ψήφο του ο ελληνικός λαός στις ευρωεκλογές, στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, στις εθνικές εκλογές του Οκτωβρίου, δίνοντας τη νίκη και την πρώτη θέση στον ΣΥΡΙΖΑ. Πάνω σε αυτή την αποφασιστικότητα , θα χτίσουμε ακόμη πιο σταθερά μια νέα γενιά μεταρρυθμίσεων και αλλαγών την επόμενη τετραετία. Στην εκπαίδευση, στο κοινωνικό κράτος, στην οικονομία, παντού όπου ζουν και δημιουργούν οι Έλληνες πολίτες, οι άνθρωποι της δουλειάς και τα νιάτα της πατρίδας μας. Για την Ελλάδα που μας αξίζει, για την Ελλάδα των πολλών, για την Ευρώπη των λαών...(Β.Κ.)

Σχόλια:

Powered by Web Agency