Σάββατο, 17 Αυγούστου 2019 06:21:22 PM

rss2 buttons 01
Βρισκεστε εδω: ελλαδα | οικονομια | Κουμάντο στη κυβέρνηση Μητσοτάκη θα κάνει ο ΣΕΒ.

Κουμάντο στη κυβέρνηση Μητσοτάκη θα κάνει ο ΣΕΒ.

PLOYTOS.APLHSTIAΠροσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), κατά της αύξησης του κατώτατου μισθού, στο σκέλος που αφορά τις θεσμοθετημένες τριετίες (όσες δικαιούνται μέχρι το 2012 οι εργαζόμενοι), κατέθεσε ο ΣΕΒ.

Η προσφυγή έφτασε στο υπουργείο Εργασίας μόλις την περασμένη Τρίτη, 2 Ιουλίου, δηλαδή παραμονές των εθνικών εκλογών και είναι ενδεικτική των προθέσεων των εργοδοτών.

...Οι ανησυχίες είναι εύλογες, αν αναλογιστεί κάποιος ότι η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας (Γιάννης Βρούτσης), οι νομικές υπηρεσίες του οποίου θα πρέπει να αντιμετωπίσουν την προσφυγή του ΣΕΒ, είναι αυτή που (ανάμεσα σε πολλά άλλα αντεργατικά) είχε θεσπίσει τον υποκατώτατο μισθό.

Μην ξεχνάμε επίσης ότι, αρμόδιος για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου, είναι ο Άκης Σκέρτσος, μέχρι πρόσφατα γενικός διευθυντής του ΣΕΒ, ο οποίος μάλλον θα εύχεται να χάσει το υπουργείο, κατά την εκδίκαση της υπόθεσης, στις 8 Οκτωβρίου 2019.

Ήδη, ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Αθήνας (ΕΚΑ), Γ. Μυλωνάς δήλωσε ότι το ΕΚΑ θα παρέμβει υπέρ των τριετιών στην εκδίκαση της υπόθεσης. «Οι τριετίες των εργαζομένων δεν είναι παραχώρηση, είναι αναφαίρετο δικαίωμα», τονίζει ο κ. Μυλωνάς ενώ αναμένονται αντιδράσεις και από άλλα συνδικάτα.
Οι νομικές ακροβασίες επαναλαμβάνονται

Η «επίθεση» του ΣΕΒ στις τριετίες δεν είναι καινούργια: στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου ο ΣΕΒ είχε στείλει οδηγίες «απειθαρχίας» προς τους εργοδότες, λίγο πριν αρχίσει η κρίσιμη περίοδος των ελέγχων για την εφαρμογή του νέου, αυξημένου κατώτατου μισθού και των τριετιών.

Σύμφωνα όσα ισχυριζόταν τότε ο ΣΕΒ, στην ισχύουσα νομοθεσία (άρθρο 103 του Ν.4172/2013 όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο πρώτο υποπαράγραφος ΙΑ.6 περίπτωση 2 του Ν.4254/2014) ο νομοθετημένος κατώτατος μισθός νοείται ως μία «μοναδική αξία (ποσό) αναφοράς», δηλαδή δεν συμπεριλαμβάνει τριετίες.

Κατά το σκεπτικό τους, η εγκύκλιος που εξέδωσε το υπουργείο Εργασίας στις 18/2/2019, «ενώ εμφανίζεται να διευκρινίζει ή να ερμηνεύει νομοθετικές διατάξεις, στην ουσία τις ανατρέπει, αναβιώνοντας προσαυξήσεις σε εργαζομένους και εργατοτεχνίτες που έχουν καταργηθεί δια νόμου».

Ο ΣΕΒ επιχείρησε με τον τρόπο αυτό να αναχαιτίσει την ελεγκτική προσπάθεια καλώντας ουσιαστικά τους εργοδότες που δεν θα «δώσουν» τριετίες να προσφύγουν δικαστικά ενάντια στα πρόστιμα που θα καταλογίζοντας από το Σ.ΕΠ.Ε. κατά την πρώτη περίοδο των ελέγχων για την εφαρμογή της αύξησης του κατώτατου μισθού.

Τώρα, προσφεύγει με ανάλογη επιχειρηματολογία ο ίδιος στο ΣτΕ, υποστηρίζοντας επίσης, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ότι η εγκύκλιος που εξέδωσε το υπουργείο Εργασίας στις 18 Φεβρουαρίου, είναι άκυρη διότι δεν έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Στα προσχήματα που χρησιοποιεί ο ΣΕΒ προσθέτει και τη μη απαραίτητη διαβούλευση με τους φορείς.

Θυμίζουμε ότι στην εγκύκλιο του υπουργείου Εργασίας προβλέπεται, ο καθορισμός του κατώτατου μισθού με βάση τις τριετίες, ως εξής: Για τους έχοντες 0-3 έτη προϋπηρεσίας, 650 ευρώ, για τους έχοντες 3-6 έτη προϋπηρεσίας 715 ευρώ, για τους έχοντες 6 – 9 έτη προϋπηρεσίας, 780 ευρώ και για τους έχοντες άνω των 9 ετών προϋπηρεσία, στα 845 ευρώ...(Ν.Π.)

Σχόλια:

Powered by Web Agency